Hoppa till innehåll

Min nya lilla leksak – jo, jag är tekniknörd

31 januari 2010

Efter att ha hjälpt min dotter att inhandla en ny laptop (HP) o sedan hjälpt henne med installation av diverse program o sånt fick jag med mig hem hennes begagnade lilla Acer Aspire One:

Oj vad jag har fipplat i helgen. Jag inledde med att blåsa ur den Windows o börja om från början. Den hade strulat ganska rejält för henne en längre tid så det var verkligen på tiden. Sen noterade jag att det, efter ominstallation, saknades diverse drivrutiner…. Inte direkt enkelt att hitta drivrutiner till en  äldre modell (GZ5) men skam den som ger sig – o jag ger mig sällan då det gäller datorer. Nu är allt klart o fungerar utmärkt 🙂

Passade då på att testa en grej… Jag har ju länge grubblat över varför jag inte lyckas få med mig digitalkamerans videoljud över till datorn. Testade på den lilla leksaken – det fungerade utmärkt det med.

Vrede över min stora stygga stationära dator, inte alls så länge sedan jag ägnade den tid, energi o pengar. Den har vägrat ta notis om min mp3 oxå, vilket irriterat mig o skapat extrabekymmer – alltså dags att blåsa ur den o installera om XP, igen *suck*. Lördagskvällens nöje – tur att jag kunde leka med den nya lilla leksaken under tiden 😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

No comments yet

Lämna en kommentar