Hoppa till innehåll

Semester – en hel vecka med qi gong, taiji o meditation

17 oktober 2010

Här tillbringar jag snart  en semestervecka i Frankrike, äntligen blir det av. Detta är istället för semestern som gick upp i rök i våras.  Det är första gången i mitt vuxna liv som jag är på riktig semester o dessutom ska få ta hand om mig själv till kropp o själ.


Så här stod det i inbjudan:

Landa i din inre frid och livsglädje i en underbar yttre miljö

På ett lekfullt och enkelt sätt mixar vi andlighet med vardag. Vi gör qigong, taiji, mediterar, dansar och ger oss själva det vi kanske behöver mest… Egen tid. En stund där vi kan kliva av alla måsten, och se lite mera på vad som finns bortom det. Mitt i vardagen…

Här finns gott om platser för enskild lugn och ro i den vackra miljön i och runtomkring huset. På Garreau finns böljande vinfält, en stor härlig pool och omgivningarna inbjuder till egna utflykter till fots eller med cykel. Framförallt, här finns gott om utrymme för egen tid, umgänge, skratt, dans, mat och prat.

Denna vecka riktar sig till dig som vill leva ditt liv fullt ut – länge! Nyckeln till ett långt kärleksfullt liv beskrivs bra genom följande citat av qigongmästare Carlos Luna. ”Ni ska äta bra mat, ni ska älska mycket…, ni ska träna qigong och meditera varje dag”

Ett ”både och” liv helt enkelt. I qigong och taiji tränar du din inre styrka, du får bättre balans, koordination och flexibilitet – inifrån.

O jag är förstås oerhört nyfiken o samtidigt rätt nervös…. Jag är inte van att ta hand om mig själv  o en hel vecka… Jag har varit på en meditationshelg tidigare men då hade jag mobilen med mig o oron för dottern i Chile gjorde det svårt att fokusera.

Denna gång råder mobil o dator ”förbud” = ska lämnas hemma. Hur ska jag klara det? Blir jag abstinent? Att inte kunna blogga på en hel vecka!!! inte kunna lägga in bilder i datorn o redigera….Kommer jag att kunna släppa taget om oron för ungdomarna hemma?

Min tanke är att lägga upp inlägg ”som vanligt” – wordpress är ett suveränt redskap för att planera inlägg 😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

No comments yet

Lämna en kommentar