Hoppa till innehåll

En dag på Ramsö med kraft o inre frid

20 november 2010

Redan på retreaten i Frankrike fick jag veta att det skulle finnas en möjlighet att åter träffas på Ramsö o få qi gonga ihop med delar av gruppen inom en snar framtid efter hemkomsten. Självklart ville jag dit, vara med o få uppleva vidare.

Så blev det dags, en söndag nyligen. Jag skulle ta Vaxholmsbåten, jag som inte vågat åka båt sedan min yrsel o balansstörning började på en Finlandsbåt för ett par år sedan, o få möta mina nyblivna vänner. Vi höll till i detta underbara hus i en stilla omgivning, där bären fortfarande var mogna:

Vi qi gongade, vi fick möta, lyssna på o utöva qi gong med Carlos Luna, mästaren som utbildat flera av de instruktörer jag mött. Bland andra kvinnan som arrangerade retreaten i Frankrike, liksom dagen på Ramsö, hennes hemsida hittar du här.

En ung kvinna, som utbildar sig till konditor, hade bakat helt fantastiskt gott o vackert:


Det blev en dag full av värme, kärlek, glädje o inre kraft o frid – jag gick omkring o sjöng o svävade som en kondor (qi gong övning) i flera dagar på jobbet efteråt. Vilket förstås ledde till att både patienter o personal undrade om jag var påverkad… – av livets glädje o sprudlande livskraft svarade jag 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

No comments yet

Lämna en kommentar