Hoppa till innehåll

Sista semesterdagen – en kvalitetsdag

19 juli 2010

Slutligen kom den då, den sista av dessa lediga dagar för i år. Det känns konstigt, ovant o lite sorgligt att semestern är över. Jag har ju liksom inte gjort någonting…. inte varit utanför Uppsala på hela tiden faktiskt. Men det har varit skönt o välbehövligt att bara vila o vara hemma. Jag är inte avundsjuk på alla de som drar runt o hälsar på släkt över hela landet.

Jag lovade ungdomarna barnvakt från tidig morgon. Natten vågade jag inte ta på mig då det är viktigt att ställa om dygnsrytmen nu. Vill inte riskera att försova mig första morgonen liksom….

Lilltösen vaknade strax efter sju o fick sin välling av mig, vi somnade om en stund i min säng innan hon ganska snart ville ha mera välling. Därefter passade jag på att äta frukost o dricka mitt morgon kaffe.
Hon är en otroligt glad lite tjej, har lärt sig le på sistone o ibland till och med lite skratt kluck. Hon övar sig att ljuda, lyssnar o härmar – vill kommunicera o är helt underbar i sina uttryck.

Frampå förmiddagen blev hon lite kinkig, ville inte sova, ville inte äta, var missnöjd bara så jag tog med henne ut i hängmattan på balkongen för att vila tillsammans:Se låg vi där barnbarnet o jag. Hon somnade i min famn då jag låg i hängmattan o gungade den med foten. Hon rörde sig oroligt då jag slutade gunga = jag hade somnat o hon vaknade till. Jag gungade igen o hon somnade fridfullt om – skeendet upprepade sig gång på gång i ett par timmar.

Detta var värdefull tid, att vara farmor o få vara närvarande med med denna lilla underbara varelse, så full av närvaro o frid är en obeskrivlig upplevelse. Semestern kunde inte ha avslutat mer kvalitativt en så här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

No comments yet

Lämna en kommentar