Hoppa till innehåll

Balkongsäsongen närmar sig sitt slut

25 augusti 2010

Nu går sommaren snart mot sitt slut o jag kommer att sakna de ljumma o ljusa sommarkvällarna i min hängmatta. Visst kan jag ligga i den ännu en tid, invirad i en eller annan filt, men den riktiga säsongen är snart över o jag får bära in den i vardagsrummet igen.

Det stora skälet till att jag vill ligga där på balkongen är den underbara utsikten – det vackraste trädet i området – o alla ljuden. Fåglar som sjunger, helst Koltrasten på våren o försommaren, eller bara andra fåglar som flyger omkring i området. Jag kan spana på molnen som stilla glider förbi, tog en bild i april, men det var i min bästa bikinisäsong o lite för tidigt för hängmattan.


En natt under semestern tog jag denna bild på paradisträdet som står på gården precis utanför vår lilla trädgård. För mig är det stillhet o närvaro att ligga o se grenarna försiktigt röra sig i nattvinden.

Mina ungdomar uttrycker sin skeptisism då jag säger att jag ligger o tittar på trädet, de tycker väl att jag är så där lagom knäpp…. men jag njuter av varje stund. Faktiskt även då det rister i trädet sen när höstens o vinterns vindar kommer – det är kraftfullt o vackert. Jag är tacksam att jag har denna min balkong o på så sätt nära till naturen 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

No comments yet

Lämna en kommentar