Hoppa till innehåll

No one can push you around without your permission

11 november 2010

Jag fick ett charmigt mejl av en härlig kvinna häromdagen, som avslutades med frasen jag lagt som rubrik. En viss sensmoral.

Mejlet innehöll bilder på en leopard som fick köttbitar till lunch på ett zoo. Innan leoparden hann börja äta kom en lite mus framspringande o tog för sig av lunchen – leoparden backade undan!

Sen vågade sig leoparden närmare o nosade på musen – som inte backade undan!

(Leoparden krökte inte ett morrhår på den lilla musen som fick äta sig mätt o springa därifrån innan leoparden själv tog för sig av köttet)

Detta tema har återkommit till mig i olika varianter genom åren.

  • Att säga att någon använder mig som dörrmatta fungerar bara då jag tillåter det.
  • Att uppleva att någon annan styr o ställer i mitt liv fungerar endast om jag tillåter det.

Jag har alltid ett val.

  • Även de dagar jag känner mig som ynkligast o mest missförstådd.
  • Även de dagar då jag upplever att ”allt o alla” är emot mig.

Ingen kan knuffa omkring mig i mitt liv om jag inte ger tillåtelse till det.

Påminn mig då jag geggar ihop med offerkoftan nästa gång 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om ,

No comments yet

Lämna en kommentar