Hoppa till innehåll

Vårens första tupplur i hängmattan

28 april 2011

Denna påskhelg ligger i och för sig ovanligt sent på året… men det har varit underbart varmt o skönt. Att få vara ledig fyra dagar o bara njuta av sol o värme har varit välgörande.

Jag har morgonsol på min balkong, fram till lunch ungefär, sedan är det dags att göra annat än att ligga där o mysa.

Men… jag är ganska eftermiddagstrött, ungefär som jag är morgontrött o kvällstrött *ler*

Jag tar mig gärna en liten tupplur, typ.

Annandag påsk tog jag ledighetens sista, men säsongens första eftermiddagslur i min hängmatta på balkongen

Detta är det mest avkopplande sättet att vila, i friska luften men ändå hemma.

Jag lägger mig ofta i hängmattan för att läsa, lyssna på fåglarna eller titta på utsikten (o konstigt nog så slumrar jag ofta till där…kanske för att jag mojar till det med kuddar o filtar….):

Det vackra trädet utanför har börjat spira av grönska… snart kommer det att lysas upp av ljusrosa blommor – det är faktiskt lika vackert att titta på grenverket på dagen som på natten.

Hängmattan ger ro i själen o närhet till Nuet.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

No comments yet

Lämna en kommentar