Hoppa till innehåll

Min kropp är mitt tempel….

23 augusti 2011

… eller hur kvinn nu vill se det… (jag skriver kvinn – jag är kvinna och inte man, för närvarande dessutom lite obstinat)

På det flesta arbetsplatser är det inte tillåtet att sända kedjemejl – inte heller på min 😉 Men att bryta mot reglerna en aning kan förhöja stämningen och emellanåt ramlar det in något sött från en kollega;

Stod och titta mig i spegeln och tänkte på uttrycket
”Min kropp är MITT tempel”

Yea right…….!!!
Vilket århundrade byggdes det?!?

VEM har gett dom bygglov för att bygga ut??
Och vart FAN tog fastighetsskötaren vägen..!?!

Den här gillade jag lite extra.

Att vara 40+ är som det är och vi kan behöva få skratta lite emellanåt och inte ta oss själva – i yttre bemärkelse – på så stort allvar. Den andra, allvarligare, varianten av ämnet sköts så ofta i lunchrummet…

Jag erkänner att jag bäst gillar den underbara ironiska tonen som visar att VI DUGER PRECIS SOM VI ÄR!!!


No comments yet

Lämna en kommentar