Hoppa till innehåll

Änglabesök – pay it forward

18 april 2010

Jag fick ett erbjudande av en syster o vän att ta emot änglar i mitt hem under fem dygn. Principen var ”pay it forward” grundat på idén i denna film:

Så jag tog emot änglarna som kom för att sprida harmoni, glädje, kärlek, visdom o kraft – o för att hjälpa mig att uppfylla tre önskningar.


Jag gjorde i ordning denna plats i min meditationshörna, enligt instruktionen jag fick,  för att hjälpa mig hålla fokus o vara medvetet närvarande de fem dagarna änglarna var i mitt hem.

Änglarna har nu varit hos tre medmänniskor jag sände dem vidare till o de i sin tur sände dem vidare till varsina tre medmänniskor.

Tro vad man vill – jag är tacksam att jag fick uppleva detta, symboliskt o känslomässigt.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer leave one →
  1. 20 april 2010 19:15

    Helt fantastisk idé. Jag fattade inte förut vad som menades med att lämna en ängel, nu förstår jag och det är vackert. Apropå, jag mediterar också. Något jag började med i fängelset och nu är så glad över att jag fått in vanan. Meditationshörna ska jag fixa den dagen jag får lägenhet. Kram /Någons mamma

    • 21 april 2010 19:26

      Härligt att du uppskattade den 🙂

      Jag önskar att jag hade mer regelbundna meditations o qi gong vanor – det är då jag mår som bäst.

Lämna en kommentar